niedziela, 25 maja 2014

Zupa z soczewicy z zielonymi bananami i seasoning peppers

200g zielonej soczewicy
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
3 seasoning peppers
1l dowolnego bulionu
4 zielone banany
sól, pieprz, tymianek
natka pietruszki do posypania
Olej kokosowy lub oliwa z oliwek do smażenia

*można dodać pokrojony w kostkę i podsmażony wędzony boczek, na pewno będzie pasował, ja niestety takich rarytasów tu nie mam.

Na rozgrzanym w garnku oleju kokosowym zeszkliłam cebulkę z czosnkiem i cienko pokrojonymi papryczkami. Potem dodałam opłukaną soczewicę i zalałam wszystko bulionem. W czasie jak soczewica się gotowała (jakieś 20 minut) obrałam  zielone banany (Krzysiek miał rację, obiera się je paskudnie i na dodatek barwią palce na brązowo) i pokroiłam na plasterki o mniej więcej centymetrowej grubości. Gdy soczewica powoli dochodziła do miękkości dodałam banany i doprawiłam zupę do smaku. Po kolejnych 15 minutach danie było gotowe. Całe szczęście bo głodomory waliły już łyżkami w stół z niecierpliwości.



P.S. Tę zupę można też nieco "zeuropeizować" pomijając papryczki oraz zamieniając zielone banany na pokrojone w kostkę ziemniaki :-)

1 komentarz:

  1. Powinnas robic rowniez zdjecia produktow :) czasami w tutejszych warzywaniakach sa jakies dziwne warzywa i owoce, ale nie mam pojecia jak sie nazywaja oraz jak i do czego sie ich uzywa;)
    A zupa wyglada na smaczna, szczegolnie ze ostatnio bardzo zasmakowalam w soczewicy ;)

    OdpowiedzUsuń